Dicepool

Throw in your dice
 
ФорумФорум  ПравилаПравила  НОВОСТИНОВОСТИ  ЧаВоЧаВо  ПользователиПользователи  ГруппыГруппы  РегистрацияРегистрация  ВходВход  

Поделиться | 
 

 Набор и генерация

Перейти вниз 
На страницу : Предыдущий  1 ... 9 ... 13, 14, 15
АвторСообщение
shh



Сообщения : 71

СообщениеТема: Re: Набор и генерация   Вт 23 Авг 2016, 19:23

Деник2
Спойлер:
 
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
Petrovna
Storyteller
avatar

Сообщения : 2312

СообщениеТема: Re: Набор и генерация   Вт 06 Сен 2016, 19:42

Код:
Brunhild: female Mountain Dwarf
LG Paladin 4
Abilities (Pointbuy 27)
Str 14 (pb7) +2 (race)  = 16 (+3)
Dex 10 (pb2)              = 10 (+0)
Con 12 (pb4) +2 (race) = 14 (+2)
Int 09 (pb1)    +1 (4hd)= 10 (+0)
Wis 12 (pb4)              = 12 (+1)
Cha 15 (pb9)  +1 (4hd)= 16 (+3)

32 hp = 10+3d10+2*4
Speed 25
Initiative 0

Saving Throws:
+4 Strength
+1 Dexterity
+3 Constitution
+1 Intelligence
+4 Wisdom (prof)
+6 Charisma (prof)
adv vs poison
Cloak of protection - +1 to all saves

AC 19 = 16 (armor) + 2 (shield) +1 (cloak)

Attacks:
Warhammer +6, 1d8+6 bludgeoning, Versatile (1d10)
Javelin +5, 1d6 piercing, Thrown (range 30/120)

Proficiency bonus +2
Proficiencies:
Tools: brewer's supplies (race), mason's tools (backgr)
Weapons: battleaxe, handaxe, throwing hammer, and warhammer (race) simple weapons, martial weapons (class)
Armor: all armor, all shields (class)

Skills:
+0 Acrobatics (Dex)
+1 Animal Handling (Wis)
+0 Arcana (Int)
+5 Athletics (Str) (prof)
+3 Deception (Cha)
+0 History (Int)
+3 Insight (Wis) (prof)
+5 Intimidation (Cha) (prof)
+0 Investigation (Int)
+1 Medicine (Wis)
+0 Nature (Int)
+1 Perception (Wis)
+3 Performance (Cha)
+5 Persuasion (Cha) (prof)
+0 Religion (Int)
+0 Sleight of Hand (Dex)
+0 Stealth (Dex) (Disadv(armor))
+1 Survival (Wis)

Languages: Common, Dwarvish, Gnomish

Race features:
Darkvision
Dwarven Resilience. You have advantage on saving throws against poison, and you have resistance against poison damage
Dwarven Combat Training.
Tool Proficiency. - brewer's supplies
Stonecunning.

Class features:
Divine Sense
Lay on Hands - 5*4 = 20 hp
Fighting Style: Dueling, +2 to damage rolls
Divine Smite: expend spell slot to deal radiant damage, 2d8 + 1d8 per spell level after 1st
Divine Health: immune to disease
Sacred Oath: Devotion
Channel Divinity:
--Sacred weapon As an action, you can imbue one weapon that you are holding with positive energy, using your Channel Divinity. For 1 minute, you add your Charisma modifier to attack rolls made with that weapon (with a minim um bonus of +1). The w eapon also emits bright light in a 20-foot radius and dim light 20 feet beyond that. If the weapon is not already magical, it becom es magical for the duration. You can end this effect on your turn as part of any other action. If you are no longer holding or carrying this weapon, or if you fall unconscious, this effect ends.
--Turn the Unholy As an action, you present your holy symbol and speak a prayer censuring fiends and undead, using your Channel Divinity. Each fiend or undead that can see or hear you within 30 feet of you must make a Wisdom saving throw. If the creature fails its saving throw, it is turned for 1 minute or until it takes damage. A turned creature must spend its turns trying to move as far away from you as it can, and it can’t willingly move to a space within 30 feet of you. It also can’t take reactions. For its action, it can use only the Dash action or try to escape from an effect that prevents it from moving. If there’s nowhere to move, the creature can use the Dodge action.

Spells:
3 1st level
Cure Wounds (V,S, 1 action, touch, 1d8+3)
Searing Smite( V, 1 bonus action, self, 1d6 fire + ignite in flames)
Thundering smite ( V, 1 bonus action, self, 2d6 thundering + str save or push 10 ft and prone)


Equipment:
Warhammer +1
Javelins x5
Shield
Chainmail
Cloak of protection (uncommon) You gain a +1 bonus to AC and saving throws while you wear this cloak.
Holy symbol
Travelers clothes
explorers pack
15 gp
letter from guild
tools
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль http://vk.com/id339110826 https://www.facebook.com/ http://twitter.com/the_petrovna
Mordodrukow

avatar

Сообщения : 31

СообщениеТема: Re: Набор и генерация   Пт 25 Ноя 2016, 21:28

Здравствуйте, и как к вам в игру попасть? Меня Petrovna позвала =)
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
Mordodrukow

avatar

Сообщения : 31

СообщениеТема: Re: Набор и генерация   Сб 26 Ноя 2016, 12:01

Код:
Гавриил Максимус: Male Scourge Aasimar
LN Paladin 2 / Wild sorcerer 5
Abilities (PB 27)
Str 14 (7) =21 (item)  = 21 (+5)
Dex 10 (2)             = 10 (0)
Con 13 (5) +1 (race)   = 14 (+2)
Int 10 (2)              = 10 (0)
Wis 12 (4)             = 12 (+1)
Cha 14 (7) +2 (race) +2 (AI) = 18 (+4)

50 hp = 10+6+5*4+7*2
Speed 30
Initiative +1 (Stone of good luck)

ST:
+7 Str
+2 Dex
+4 Con
+2 Int
+6 Wis
+9 Cha
Cloack of protection gives +1 (уже учтено)
Stone of good luck дает еще +1 (тоже учтено)

AC 22 = 18 (armor) +2 (shield) +1 (cloack) +1 (fighting style)

Proficiency +3
Melee attack bonus +8
Атака длинным мечом +9. Урон д8+6
Если бум блейд, то то же самое, но еще +д8 тандер урона, и если цель в своем ходу подвигается, то еще +2д8.
Spell attack bonus +7
Spell save DC 15

Proficiencies:
All armors and shields
Simple weapons, martial weapons
Atlethics, Intimidation, Medicine, Religion
Chess, Vehicles (land)

Skills:
+1 Acrobatics (Dex)
+2 Animal Handling (Wis)
+1 Arcana (Int)
+9 Athletics (Str) (prof)
+5 Deception (Cha)
+1 History (Int)
+2 Insight (Wis)
+8 Intimidation (Cha) (prof)
+1 Investigation (Int)
+5 Medicine (Wis) (prof)
+1 Nature (Int)
+2 Perception (Wis)
+5 Performance (Cha)
+5 Persuasion (Cha)
+4 Religion (Int) (prof)
+1 Sleight of Hand (Dex)
+1 Stealth (Dex) (Disadv(armor))
+2 Survival (Wis)

Languages: Common, Celestial

Race features:
Darkvision 60 ft.
Celestial resistance. Resistance to necrotic and radiant damage.
Healing hands. Тратишь действие - хилишь цели хиты в размере, равном своему уровню. Регенится на длинном отдыхе.
Light bearer. Знает кантрип Свет.
Radiant consumption. Активируется действием. Длится 1 минуту или пока не остановишь бонусным действием. Персонаж излучает яркий свет в радиусе 10 футов и тусклый - в радиусе дополнительных 10 футов. В конце каждого моего хода я и все персонажи в 10 футах от меня получают урон радиацией, равный половине моего уровня (округляется вверх). Также один раз за ход я могу добавить к любому урону от оружия или заклинания урон радиацией, равный моему уровню. Фича перезаряжается на длинном отдыхе.

Class features:
Paladin:
Divine sense. 5 раз в день могу действием включить детект на раунд. Радиус 60 футов.
Lay on hands. Могу выхилить до 10 хитов в день. Действие на активацию. Могу вылечить болезнь или яд, заплатив 5 хитов с пула.
Fighting style. Defence. Дает +1 к КД.
Spellcasting. Так как я мультикласс, слоты посчитаю ниже. Палад знает все спеллы, а подготовить может количество, равное половине уровня паладина + модификатор харизмы.
Divine smite. Если я попадаю по врагу, то могу потратить слот 1 круга (или выше). За первый круг я накидываю +2д8 урона радиацией. За каждый круг сверх этого еще по +1д8. Максимум можно добавить 5д8. Если попадаю по нежити или демону/дьяволу, то идет бонус еще +1д8 нахаляву.

Sorcerer:
Spellcasting. Знает 5 кантрипов и 6 заклинаний. Готовить ничего не надо.
Sorcerer origin. Дикая магия.
Font of magic. Имеет 5 сорцери поинтов. Их можно конвертировать в слоты, а слоты можно конвертировать в поинты. На это тратится бонусное действие.
Metamagic. Quickened, Distant.

Wild magic surge. Когда я покастил сорковский спелл 1 круга или выше, ДМ может попросить меня кинуть д20. Если выпало 1, то случилась дикая магия и надо кидать д100, чтобы определить эффект.
Tides of chaos. Я могу дать себе преимущество на проверке характеристики, атаке или спасброске. Чтобы восстановить эту способность я должен длинно отдохнуть. В любой момент, пока эта способность не восстановлена, после того, как я покащу сорковский спелл 1 круга или выше, ДМ может решить, что случилась дикая магия и кинуть д100 на определение эффекта. Но это перезарядит эту способность.

Спелл слоты: 4/3/3

Известные кантрипы: Light, Sword burst, Booming blade, Shocking grasp, Lightning lure, Fire bolt.

Известные заклинания сорка: Haste, Fireball, Melf's minute meteors, Mirror image, Misty step, Magic missile.

Подготовленные по умолчанию заклинания паладина: Bless, Cure wounds, Compelled duel, Protection from evil and good, Shield of fate.

Equiprnent:
Фуллплейт (коммон?)
Длинный меч +1 (анк)
Накидка защиты (анк)
Stone of good luck (анк)
Щит (коммон)
Пояс, дающий силу 21 (рара)
An insignia of rank
a set of common clothes
a beIt pouch containing 10 gp


Последний раз редактировалось: Mordodrukow (Пн 05 Дек 2016, 20:39), всего редактировалось 2 раз(а)
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
Ахав

avatar

Сообщения : 694

Лист персонажа
Ник игрока:
Классы: BARB,FIGH,SCOU,RANG
Раса: Neantarthal

СообщениеТема: Re: Набор и генерация   Сб 26 Ноя 2016, 13:39

Шлямбур:
 
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
shh



Сообщения : 71

СообщениеТема: Re: Набор и генерация   Пн 05 Дек 2016, 18:29

Деник 7
Спойлер:
 
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
Petrovna
Storyteller
avatar

Сообщения : 2312

СообщениеТема: Re: Набор и генерация   Вс 11 Дек 2016, 18:30

Код:
Brunhild: female Mountain Dwarf
LG Paladin 7
Abilities (Pointbuy 27)
Str 14 (pb7) +2 (race)  = 16 (+3)
Dex 10 (pb2)              = 10 (+0)
Con 12 (pb4) +2 (race) = 14 (+2)
Int 09 (pb1)    +1 (4hd)= 10 (+0)
Wis 12 (pb4)              = 12 (+1)
Cha 15 (pb9)  +1 (4hd)= 16 (+3)

60 hp = 10+6d10+2*7
Speed 25
Initiative 0

Saving Throws:
+4 (7) Strength
+1 (4) Dexterity
+3 (6) Constitution
+1 (4) Intelligence
+4 (7) Wisdom (prof)
+6 (9) Charisma (prof)
adv vs poison
Cloak of protection - +1 to all saves
Aura of protection- +3 to all saves while conscious

AC 19 = 16 (armor) + 2 (shield) +1 (cloak)

Attacks:
Warhammer +6, 1d8+6 bludgeoning, Versatile (1d10), Extra Attack
Javelin +5, 1d6 piercing, Thrown (range 30/120), Extra Attack

Proficiency bonus +3
Proficiencies:
Tools: brewer's supplies (race), mason's tools (backgr)
Weapons: battleaxe, handaxe, throwing hammer, and warhammer (race) simple weapons, martial weapons (class)
Armor: all armor, all shields (class)

Skills:
+0 Acrobatics (Dex)
+1 Animal Handling (Wis)
+0 Arcana (Int)
+6 Athletics (Str) (prof)
+3 Deception (Cha)
+0 History (Int)
+4 Insight (Wis) (prof)
+6 Intimidation (Cha) (prof)
+0 Investigation (Int)
+1 Medicine (Wis)
+0 Nature (Int)
+1 Perception (Wis)
+3 Performance (Cha)
+6 Persuasion (Cha) (prof)
+0 Religion (Int)
+0 Sleight of Hand (Dex)
+0 Stealth (Dex) (Disadv(armor))
+1 Survival (Wis)

Languages: Common, Dwarvish, Gnomish

Race features:
Darkvision
Dwarven Resilience. You have advantage on saving throws against poison, and you have resistance against poison damage
Dwarven Combat Training.
Tool Proficiency. - brewer's supplies
Stonecunning.

Class features:
Divine Sense
Lay on Hands - 5*7 = 35 hp
Fighting Style: Dueling, +2 to damage rolls
Divine Smite: expend spell slot to deal radiant damage, 2d8 + 1d8 per spell level after 1st
Divine Health: immune to disease
Sacred Oath: Devotion
Aura of Devotion: you and friendly creatures within 10 feet of you can’t be charmed while you are conscious.
Aura of Protection: Starting at 6th level, whenever you or a friendly creature within 10 feet of you must make a saving throw, the creature gains a bonus to the saving throw equal to your Charisma modifier (+3). You must be conscious to grant this bonus.

Channel Divinity:
--Sacred weapon As an action, you can imbue one weapon that you are holding with positive energy, using your Channel Divinity. For 1 minute, you add your Charisma modifier to attack rolls made with that weapon (with a minim um bonus of +1). The w eapon also emits bright light in a 20-foot radius and dim light 20 feet beyond that. If the weapon is not already magical, it becom es magical for the duration. You can end this effect on your turn as part of any other action. If you are no longer holding or carrying this weapon, or if you fall unconscious, this effect ends.
--Turn the Unholy As an action, you present your holy symbol and speak a prayer censuring fiends and undead, using your Channel Divinity. Each fiend or undead that can see or hear you within 30 feet of you must make a Wisdom saving throw. If the creature fails its saving throw, it is turned for 1 minute or until it takes damage. A turned creature must spend its turns trying to move as far away from you as it can, and it can’t willingly move to a space within 30 feet of you. It also can’t take reactions. For its action, it can use only the Dash action or try to escape from an effect that prevents it from moving. If there’s nowhere to move, the creature can use the Dodge action.

Spells:
6
1st level
Cure Wounds (V,S, 1 action, touch, 1d8+3)
Searing Smite( V, 1 bonus action, self, 1d6 fire + ignite in flames)
Thundering smite ( V, 1 bonus action, self, 2d6 thundering + str save or push 10 ft and prone)
Heroism (как оно работает хз, надо разобраться)
2nd level
Aid (+5 max hp/level to up to three creatures for 8 hours)


Equipment:
Warhammer +1
Javelins x5
Shield
Chainmail
Cloak of protection (uncommon) You gain a +1 bonus to AC and saving throws while you wear this cloak.
Boots of Speed (rare) While you wear these boots, you can use a bonus action and click the boots’ heels together. If you do, the boots double your walking speed, and any creature that makes an opportunity attack against you has disadvantage on the attack roll. If you click your heels together again, you end the effect. 10 minutes / longrest.
Holy symbol
Travelers clothes
explorers pack
15 gp
letter from guild
tools
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль http://vk.com/id339110826 https://www.facebook.com/ http://twitter.com/the_petrovna
Norther
Dungeon Master
avatar

Сообщения : 613

Лист персонажа
Ник игрока:
Классы:
Раса:

СообщениеТема: Re: Набор и генерация   Сб 17 Дек 2016, 14:50

Код:

Минус Малишус
CG Human Wizard 6/Fighter 1
Background: Sage (Wizard Apprentice)

Abilities (Pointbuy 27)
Str 10 (pb2) = 10 (+0)
Dex 13 (pb5) +1 (race) = 14 (+2)
Con 14 (pb7) = 14 (+2)
Int 15 (pb9) +1 (race) +2 (Wiz4)= 18 (+4)
Wis 10 (pb2) = 10 (-0)
Cha 10 (pb2) = 10 (-0)

60 hp = 6d6+1d10+2*7 Con +2*7 Feat = 6+6+4+4+4+4+4+14+14
Speed 30
Initiative +2

Saving Throws:
+0 Strength
+2 Dexterity
+2 Constitution
+7 Intelligence (prof)
+3 Wisdom (prof)
+0 Charisma
+1 to all from cloack

AC 22 = 15 (Halfplate) +3 shield + 2 (Dex) +1 Fighting Style +1 cloack

Attacks:
Dagger +5, 1d4+2 piercing;
Spell +8 (4 Int +3 prof +1 item, ignore halfcoer), DC 15 (8 +4 Int +3 prof)

--Warhammer +5, 1d8+3 bludgeoning, Versatile (1d10)
--Javelin +6, 1d6 piercing, Thrown (range 30/120)

Proficiency bonus +3


Skills:
+2 Acrobatics (Dex)
+0 Animal Handling (Wis)
+7 Arcana (Int) (prof)
+0 Athletics (Str)
+0 Deception (Cha)
+7 History (Int) (prof)
+3 Insight (Wis) (prof)
+0 Intimidation (Cha)
+7 Investigation (Int) (prof)
+0 Medicine (Wis)
+4 Nature (Int)
+0 Perception (Wis)
+0 Performance (Cha)
+0 Persuasion (Cha)
+7 Religion (Int) (prof)
+2 Sleight of Hand (Dex)
+2 Stealth (Dex) disadvantage
+0 Survival (Wis)

Languages: Common, Dwarvish, Elvish, Draconic

Race features:
Bonus Feat

Class features:

Wizard 6:
Proficiencies
Armor: None
Weapons: Daggers, darts, slings, quarterstaffs, light crossbow s
Tools: None
Arcane Recovery: 1/day after short rest recover spellslots combined level 3
Arcane Tradition: Transmutation
Spell slots: 4/3/3
Spells Ready: 10 (6 Wiz +4 Int) *
Spells Known: 4/8/4/4
0:
Blade Ward
Acid Splash
Light
Frostbite {EE 18}: Con save, if fail - 2d6 cold damage & disadvantage on the next weapon attack roll it makes before the end of its next turn
1:
Charm Person
*Detect Magic
*Expeditious Retreat
Find Familiar
Protection From Evil and Good
Witch Bolt
*Color Spray
*Burning Hands
2:
*Flaming Sphere
Shatter
*Earthbind
Magic Weapon
3:
*Flame Arrows {EE}
*Melf’s Minute Meteors {EE}
*Fly
*Haste




Fighter 1:
Proficiencies:
Light armor, medium armor, shields, simple
weapons, martial weapons
Fighting Style: Defence
Second Wind: 1d10+1 as bonus action

Feats:
Tough: +2 hp each level


Equipment:
HalfPlate (common)
Poion of Healing, (common): heal 2d4+2 dmg
CLOAK OF PROTECTION (uncommon): +1 AC&Saves (ATTUNED)
SHIELD, +1 (uncommon)
WAND OF THE WAR MAGE, +1 (uncommon)
RING OF FREE ACTION (rare)
Dagger (Finesse, light, thrown (range 20/60))
Arcane Focus
Spellbook
Sholar's Pack
+ Trash: A bottle of black ink, a quill, a small knife,
a letter from a dead colleague posing a question you
have not yet been able to answer, a set of common
clothes, and a belt pouch containing 10 gp
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
Ахав

avatar

Сообщения : 694

Лист персонажа
Ник игрока:
Классы: BARB,FIGH,SCOU,RANG
Раса: Neantarthal

СообщениеТема: Re: Набор и генерация   Вс 19 Мар 2017, 16:12

Код:
Male Mountain Dwarf
LG Fighter 10
Abilities (Pointbuy 27)
20 (+5) = Str 14 (pb7) +2 (race) + 4(lvl)
15 (+2) = Dex 13 (pb5)          + 2(lvl)
18 (+4) = Con 14 (pb7) +2 (race) + 2(lvl)
10 (+0) = Int 10 (pb2)
12 (+1) = Wis 12 (pb4)
10 (+0) = Cha 10 (pb2)

119 hp = 10 + 9d10 + 4*10 (Con) + 2*10 (Feat)
Speed 30
Initiative 2

Saving Throws:
+9 Strength (prof)
+2 Dexterity
+8 Constitution (prof)
+0 Intelligence
+1 Wisdom
+0 Charisma
adv vs poison
immunity to critiacals (adamantine armor)

AC 20 = 15(armor) + 2(dex) + 2(shield) + 1(Fighting Style)

Attacks:
Battle axe +10, 1d8+6 slashing, Versatile (1d10)
Handaxe +9, 1d6+6 slashing, Thrown

Proficiency bonus +4
Proficiencies:
Tools: Smith’s tools
Weapons: battleaxe, handaxe, throwing hammer, and warhammer (race), simple weapons, martial weapons (class)
Armor: all armors, all shields (class)

Skills:
Athletics
Insight

Languages: Common, Dwarvish

Feats: Tough (+2 HP per HD)

Race features:
Darkvision
Dwarven Resilience. You have advantage on saving throws against poison, and you have resistance against poison damage
Dwarven Combat Training.
Tool Proficiency. - brewer's supplies
Stonecunning.

Class features:
Fighting Style (Defense)
Second Wind
Action Surge

Combat Superiority (6 Maneuvers, 6 Superiority dices 1d10)

Riposte. When a creature misses you with a melee
attack, you can use your reaction and expend one
superiority die to make a melee weapon attack against
the creature. If you hit, you add the superiority die to the
attack's damage roll.

Parry. When another creature damages you with a
melee attack, you can use your reaction and expend one
superiority die to reduce the damage by the number you
roll on your superiority die + your Dexterity modifier.

Rally. On your turn, you can use a bonus action and
expend one superiority die to bolster the resolve o f one
of your companions. When you do so, choose a friendly
creature who can see or hear you. That creature gains
temporary hit points equal to the superiority die roll +
your Charisma modifier.

Precision Attack When  you make a weapon  attack
roll against a creature, you  can expend one superiority
die to add it to the roll. You can use this maneuver
before or after making the attack roll, but before any
effects of the attack are applied.

Menacing Attack. When you hit a creature with a
weapon attack, you can expend one superiority die to
attempt to frighten the target. You add the superiority
die to the attack’s damage roll, and the target must
make a Wisdom saving throw. On a failed save, it is
frightened of you until the end of your next turn.

Trip Attack. When you hit a creature with  a weapon attack, you  can  expend one superiority die to attempt to knock the target down. You add the superiority die to the attack’s damage roll, and if the target is Large or smaller, it must make a Strength saving throw. On a failed save, you knock  the target prone.

Equipment:
Battleaxe
Handaxe
Warhammer
Shield

ADAMANTINE HALF-PLATE
CLOAK OF PROTECTION
Travelers clothes
explorers pack
15 gp
Smiths tools

Items:
CLOAK OF DISPLACEMENT
ADAMANTINE HALF-PLATE
BOOTS OF STRIDING AND SPRINGING
Potion of Healing
Ram, portable

LANTERN OF REVEALING (See invisible creatures)

Battleaxe + 1 uncommon
ADAMANTINE HALF-PLATE Uncommon

BOOTS OF STRIDING AND SPRINGING Uncommon
Wondrous item, uncommon (requires attunement)
While you wear these boots, your walking speed
becomes 30 feet, unless your walking speed is higher,
and your speed isn't reduced if you are encumbered
or wearing heavy armor. In addition, you can jump
three times the normal distance, though you can't jump
farther than your remaining movement would allow.

CLOAK OF DISPLACEMENT Rare
Wondrous item, rare (requires attunement)
While you wear this cloak, it projects an illusion that
makes you appear to be standing in a place near
your actual location, causing any creature to have
disadvantage on attack rolls against you. If you take
damage, the property ceases to function until the
start of your next turn. This property is suppressed
while you are in- capacitated, restrained, or otherwise
unable to move.
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
Mordodrukow

avatar

Сообщения : 31

СообщениеТема: Re: Набор и генерация   Пн 20 Мар 2017, 19:24

Код:
Гавриил Максимус: Male Scourge Aasimar
LN Paladin 4 / Wild sorcerer 6
Abilities (PB 27)
Str 14 (7) =21 (item)  = 21 (+5)
Dex 10 (2)            = 10 (0)
Con 13 (5) +1 (race)  = 14 (+2)
Int 10 (2)              = 10 (0)
Wis 12 (4)            = 12 (+1)
Cha 14 (7) +2 (race) +2 (asi) +2 (asi)= 20 (+5)

72 hp = 10+3*6+6*4+10*2
Speed 30
Initiative +1 (Stone of good luck)

ST:
+7 Str
+2 Dex
+4 Con
+2 Int
+7 Wis
+11 Cha
Cloack of protection gives +1 (уже учтено)
Stone of good luck дает еще +1 (тоже учтено)

AC 23 = 18 (armor) +3 (shield) +1 (cloack) +1 (fighting style)

Proficiency +4
Melee attack bonus +9
Атака длинным мечом +10. Урон д8+6
Если бум блейд, то то же самое, но еще +д8 тандер урона, и если цель в своем ходу подвигается, то еще +2д8.
Spell attack bonus +9
Spell save DC 17

Proficiencies:
All armors and shields
Simple weapons, martial weapons
Atlethics, Intimidation, Medicine, Religion
Chess, Vehicles (land)

Skills:
+1 Acrobatics (Dex)
+2 Animal Handling (Wis)
+1 Arcana (Int)
+10 Athletics (Str) (prof)
+6 Deception (Cha)
+1 History (Int)
+2 Insight (Wis)
+10 Intimidation (Cha) (prof)
+1 Investigation (Int)
+6 Medicine (Wis) (prof)
+1 Nature (Int)
+2 Perception (Wis)
+6 Performance (Cha)
+6 Persuasion (Cha)
+5 Religion (Int) (prof)
+1 Sleight of Hand (Dex)
+1 Stealth (Dex) (Disadv(armor))
+2 Survival (Wis)

Languages: Common, Celestial

Race features:
Darkvision 60 ft.
Celestial resistance. Resistance to necrotic and radiant damage.
Healing hands. Тратишь действие - хилишь цели хиты в размере, равном своему уровню. Регенится на длинном отдыхе.
Light bearer. Знает кантрип Свет.
Radiant consumption. Активируется действием. Длится 1 минуту или пока не остановишь бонусным действием. Персонаж излучает яркий свет в радиусе 10 футов и тусклый - в радиусе дополнительных 10 футов. В конце каждого моего хода я и все персонажи в 10 футах от меня получают урон радиацией, равный половине моего уровня (округляется вверх). Также один раз за ход я могу добавить к любому урону от оружия или заклинания урон радиацией, равный моему уровню. Фича перезаряжается на длинном отдыхе.

Class features:
Paladin:
Divine sense. 6 раз в день могу действием включить детект на раунд. Радиус 60 футов.
Lay on hands. Могу выхилить до 20 хитов в день. Действие на активацию. Могу вылечить болезнь или яд, заплатив 5 хитов с пула.
Fighting style. Defence. Дает +1 к КД.
Spellcasting. Так как я мультикласс, слоты посчитаю ниже. Палад знает все спеллы, а подготовить может количество, равное половине уровня паладина + модификатор харизмы.
Divine smite. Если я попадаю по врагу, то могу потратить слот 1 круга (или выше). За первый круг я накидываю +2д8 урона радиацией. За каждый круг сверх этого еще по +1д8. Максимум можно добавить 5д8. Если попадаю по нежити или демону/дьяволу, то идет бонус еще +1д8 нахаляву.

Oath of vengeance. Всегда имею подготовленными: Bane, Hunter's mark.
Channel divinity: Abjure enemy. Действием я демонстрирую свой холи символ существу в пределах 60 футов, которое я могу видеть. Оно должно пройти спасбросок Мудрости. Финды и андеды проходят его с помехой. Если спасбросок завален, то существо напугано на 1 минуту или пока не получит урон. Его скорость уменьшается до 0, и оно не может получать никакие бонусы к скорости. В случае успешного сейва скорость существа уменьшается в два раза, и оно не напугано.
Channel divinity: Vow of enmity. Бонусным действием я выбираю одно существо в пределах 10 футов от себя. Все мои атаки по нему совершаются с преимуществом в течение ближайшей минуты, либо пока существо не упадёт в 0 хитов или без сознания.

Sorcerer:
Spellcasting. Знает 5 кантрипов и 7 заклинаний. Готовить ничего не надо.
Sorcerer origin. Дикая магия.
Font of magic. Имеет 6 сорцери поинтов. Их можно конвертировать в слоты, а слоты можно конвертировать в поинты. На это тратится бонусное действие.
Metamagic. Quickened, Distant.

Wild magic surge. Когда я покастил сорковский спелл 1 круга или выше, ДМ может попросить меня кинуть д20. Если выпало 1, то случилась дикая магия и надо кидать д100, чтобы определить эффект.
Tides of chaos. Я могу дать себе преимущество на проверке характеристики, атаке или спасброске. Чтобы восстановить эту способность я должен длинно отдохнуть. В любой момент, пока эта способность не восстановлена, после того, как я покащу сорковский спелл 1 круга или выше, ДМ может решить, что случилась дикая магия и кинуть д100 на определение эффекта. Но это перезарядит эту способность.
Bend luck. Когда существо совершает проверку характеристики, атаку или спасбросок, я могу потратить реакцию и два сорцери поинта, после чего бросить д4 и добавить результат к броску существа в виде бонуса или штрафа (по моему выбору). Я могу сделать это после того, как я вижу, что выпало на броске существа, но до того, как оглашены результаты.

Спелл слоты: 4/3/3/2

Известные кантрипы: Light, Sword burst, Booming blade, Shocking grasp, Lightning lure, Fire bolt.

Известные заклинания сорка: Haste, Fireball, Melf's minute meteors, Misty step, Magic missile, Hypnotic pattern, Fly.

Подготовленные по умолчанию заклинания паладина: Bane, Hunter's mark, Bless, Cure wounds, Compelled duel, Protection from evil and good, Shield of fate, Command, Heroism.

Equiprnent:
Фуллплейт (коммон?)
Длинный меч +1 (анк)
Накидка защиты (анк)
Stone of good luck (анк)
Щит +1 (анкоммон)
Пояс, дающий силу 21 (рара)
An insignia of rank
a set of common clothes
a beIt pouch containing 10 gp
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
shh



Сообщения : 71

СообщениеТема: Re: Набор и генерация   Ср 22 Мар 2017, 20:47

Спойлер:
 


Последний раз редактировалось: shh (Чт 20 Апр 2017, 11:45), всего редактировалось 1 раз(а)
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
Petrovna
Storyteller
avatar

Сообщения : 2312

СообщениеТема: Re: Набор и генерация   Вс 26 Мар 2017, 15:57

Код:
Brunhild: female Mountain Dwarf
LG Paladin 10
Abilities (Pointbuy 27)
Str 14 (pb7) +2 (race) +item = 19 (+4)
Dex 10 (pb2)                      = 10 (+0)
Con 12 (pb4) +2 (race)        = 14 (+2)
Int 09 (pb1)    +1 (4hd)      = 10 (+0)
Wis 12 (pb4)                     = 12 (+1)
Cha 15 (pb9)  +1 (4hd)      = 16 (+3)

84 hp = 10+9d10+2*10
Speed 25
Initiative 0

Saving Throws:
+5 (8) Strength
+1 (4) Dexterity
+3 (6) Constitution
+1 (4) Intelligence
+5 (8) Wisdom (prof)
+7 (10) Charisma (prof)
adv vs poison
Cloak of protection - +1 to all saves
Aura of protection- +3 to all saves while conscious

AC 19 = 16 (armor) + 2 (shield) +1 (cloak)

Attacks:
Warhammer +8, 1d8+8 bludgeoning, Versatile (1d10), Extra Attack
Javelin +6, 1d6 piercing, Thrown (range 30/120), Extra Attack

Proficiency bonus +4
Proficiencies:
Tools: brewer's supplies (race), mason's tools (backgr)
Weapons: battleaxe, handaxe, throwing hammer, and warhammer (race) simple weapons, martial weapons (class)
Armor: all armor, all shields (class)

Skills:
+0 Acrobatics (Dex)
+1 Animal Handling (Wis)
+0 Arcana (Int)
+8 Athletics (Str) (prof)
+3 Deception (Cha)
+0 History (Int)
+5 Insight (Wis) (prof)
+7 Intimidation (Cha) (prof)
+0 Investigation (Int)
+1 Medicine (Wis)
+0 Nature (Int)
+1 Perception (Wis)
+3 Performance (Cha)
+7 Persuasion (Cha) (prof)
+0 Religion (Int)
+0 Sleight of Hand (Dex)
+0 Stealth (Dex) (Disadv(armor))
+1 Survival (Wis)

Languages: Common, Dwarvish, Gnomish

Race features:
Darkvision
Dwarven Resilience. You have advantage on saving throws against poison, and you have resistance against poison damage
Dwarven Combat Training.
Tool Proficiency. - brewer's supplies
Stonecunning.

Class features:
Divine Sense
Lay on Hands - 5*10 = 50 hp
Fighting Style: Dueling, +2 to damage rolls
Divine Smite: expend spell slot to deal radiant damage, 2d8 + 1d8 per spell level after 1st
Divine Health: immune to disease
Sacred Oath: Devotion
Aura of Devotion: you and friendly creatures within 10 feet of you can’t be charmed while you are conscious.
Aura of Protection: Starting at 6th level, whenever you or a friendly creature within 10 feet of you must make a saving throw, the creature gains a bonus to the saving throw equal to your Charisma modifier (+3). You must be conscious to grant this bonus.
Aura of Сourage: Starting at  10th level, you and friendly creatures within 10 feet of you can’t be frightened while you are conscious. At 18th level, the range of this aura increases to 30 feet.


Channel Divinity:
--Sacred weapon As an action, you can imbue one weapon that you are holding with positive energy, using your Channel Divinity. For 1 minute, you add your Charisma modifier to attack rolls made with that weapon (with a minim um bonus of +1). The w eapon also emits bright light in a 20-foot radius and dim light 20 feet beyond that. If the weapon is not already magical, it becom es magical for the duration. You can end this effect on your turn as part of any other action. If you are no longer holding or carrying this weapon, or if you fall unconscious, this effect ends.
--Turn the Unholy As an action, you present your holy symbol and speak a prayer censuring fiends and undead, using your Channel Divinity. Each fiend or undead that can see or hear you within 30 feet of you must make a Wisdom saving throw. If the creature fails its saving throw, it is turned for 1 minute or until it takes damage. A turned creature must spend its turns trying to move as far away from you as it can, and it can’t willingly move to a space within 30 feet of you. It also can’t take reactions. For its action, it can use only the Dash action or try to escape from an effect that prevents it from moving. If there’s nowhere to move, the creature can use the Dodge action.

Feat (8HD):
Shield Master
You use shields not just for protection but also for offense. You gain the follow ing benefits while you are wielding a shield:
•  If you take the Attack action on your turn, you can use a bonus action to try to shove a creature within 5 feet
o f you with your shield.
•  If you aren’t incapacitated, you can add your shield’s AC bonus to any Dexterity saving throw you make against a spell or other harmful effect that targets only you.
•  If you are subjected to an effect that allows you to make a Dexterity saving throw to take only half damage, you can use your reaction to take no damage if you succeed on the saving throw, interposing your shield between yourself and the source of the effect

Spells:
Spell save DC: 8+4+3=15
Slots: 4/3/2 = 9
 
1st level
Cure Wounds (V,S, 1 action, touch, 1d8+3)
Searing Smite( V, 1 bonus action, self, 1d6 fire + ignite in flames)
Thundering smite ( V, 1 bonus action, self, 2d6 thundering + str save or push 10 ft and prone)
Heroism
2nd level
Aid (+5 max hp/level to up to three creatures for 8 hours)
Lesser restoration
3d level
Dispel Magic



Equipment:
Warhammer +1
Javelins x5
Shield
Chainmail
Cloak of protection (uncommon) You gain a +1 bonus to AC and saving throws while you wear this cloak.
Boots of Speed (rare) While you wear these boots, you can use a bonus action and click the boots’ heels together. If you do, the boots double your walking speed, and any creature that makes an opportunity attack against you has disadvantage on the attack roll. If you click your heels together again, you end the effect. 10 minutes / longrest.
Gauntlets of Ogre Power (uncommon): Your str is 19
Holy symbol
Travelers clothes
explorers pack
15 gp
letter from guild
tools
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль http://vk.com/id339110826 https://www.facebook.com/ http://twitter.com/the_petrovna
Спонсируемый контент




СообщениеТема: Re: Набор и генерация   

Вернуться к началу Перейти вниз
 
Набор и генерация
Вернуться к началу 
Страница 15 из 15На страницу : Предыдущий  1 ... 9 ... 13, 14, 15

Права доступа к этому форуму:Вы не можете отвечать на сообщения
Dicepool :: Арена :: Обсуждение боев-
Перейти: